صفحه اصلي | اخبار پزشکی | با مصرف ماهی، احتمال ابتلا به دیابت را از بین ببرید

با مصرف ماهی، احتمال ابتلا به دیابت را از بین ببرید

image
سايت خبري ايران:

محققان اسپانیایی اعلام کردند، مصرف روزانه ماهی به دلیل داشتن امگا سه، خطر ابتلا به دیابت را از بین می‌برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا به نقل از ایندیا ویژن، محققان اسپانیایی با تحقیق روی 954 زن و مرد در سنین 55 الی 80 سال که مبتلا به بیماریهای قلبی بودند، دریافتند: مصرف روزانه ماهی در یکی از وعده های غذایی شانس ابتلا به دیابت را در این افراد تا حد زیادی کم می کند.

بر اساس گزارش مصرف گوشت قرمز بر خلاف ماهی، سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت، افزایش فشار خون، و کم شدن عمر به دلیل ابتلا به سرطان و حملات قلبی می شود.

ماهی برای قلب خواص بالایی به همراه دارد. به گفته محققان، مصرف ماهی، سبب افزایش"امگا سه" در سلولهای ماهیچه های اسکلتی بدن و نتیجتا افزایش حساسیت  انسولین می شود. افزایش حساسیت انسولین، نقش مهمی در کاهش خطر بیماری دیابت دارد.

افزودن بر روي: | Digg this story Digg | Add to Balatarin بالاترین

Subscribe to comments feed نظرات (0 نوشته شد):

نظر خود را بنويسيد comment

لطفا کد امنيتي را وارد کنيد:

  • email ارسال به دوستان
  • print نسخه چاپي
  • Plain text نسخه ساده
برچسب
برچسبي براي اين خبر وجود ندارد
ارزيابي اين خبر
0